Bali, Vietnam & Cambodja - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Hemei Wreede - WaarBenJij.nu Bali, Vietnam & Cambodja - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Hemei Wreede - WaarBenJij.nu

Bali, Vietnam & Cambodja

Door: Hemei de Wreede

Blijf op de hoogte en volg Hemei

29 Juni 2014 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Hee beste lezers,

Na een maand niks te hebben geschreven komt hier het een nieuw verslag uit het verre zuidoost Azië. Vandaag ben ik voor de laatste dag nog in Cambodia, Siem Reap. Vorige week zaterdag begonnen in Vietnam en morgen naar Thailand. Maar even terug in tijd nog in Bali.

Het was een drukke periode, deadlines en toetsen komen steeds dichter bij. In Bali vooral veel met school bezig geweest en daarnaast ook nog naar het strand om te surfen. De enige toeristische plekken wat ik nog bezocht heb in Bali is Tanah Lot (een tempel op een rots). Rond 16.00 ben ik daar met mijn kamergenootje heen geweest om de zonsondergang te zien. De volgende toeristische plek was de Uluwatu dans wat elke avond rond 18.00 tot 19.00 is, traditionele dans gedaan door een koor van 70 mannen die chak-chak-chak zeggen en daarnaast nog een verhaal word verteld.

Zaterdag 21 Juni ben ik naar Vietnam Ho Chi Minh gevlogen via Kuala Lumpur. Op het vliegveld zou ik mijn vriend ontmoeten zodat we 2 weken door Vietnam/Cambodia en Thailand reizen. Ik was rond 19.00 aangekomen op het vliegveld. We hadden afgesproken om een visa on arrival te nemen, aangezien dat goedkoper is. Dit was nog voordat de bagages konden worden opgehaald. Hier is mijn fotocamera gestolen…. Mijn vriend kwam 19.45 aan, we konden vrij gemakkelijk onze visa krijgen en zijn gelijk daarna naar de ‘lost and found’ bali gelopen, helaas mijn camera inclusief mijn tweede batterij en het hoesje was weg. Op naar het hotel want tja er is niks meer tegen te doen. Vroeg slapen volgende dag Ho Chi Minh verkennen.

De volgende dag op zondag hebben we de oude stad van Ho Chi Minh bezocht, waar de rivier lang stroomt en nog naar Tao Dan Park. In de namiddag naar de Bitexco Financial Tower om op de 49de verdieping uitzicht over de stad te zien. We hebben daar de zonsondergang gezien en ook dat de stad verlicht werd met de lampen die geplaatst zijn op de gebouwen.

Maandag reizen we naar Dalat met de bus, een plaatje in het midden, meer naar het zuiden van Vietnam. Dalat was erg frisjes ik denk rond 20 graden, brrrr. Ik had mijn vest en een lange broek aan, dit word wat wanneer ik weer in Nederland ben. De busreis duurde 8,5 uur, heel normaal hier in Azië.

Dinsdag 24 juni hadden we besloten om naar Pongour Falls te gaan, een hele mooie waterval ongeveer 50 km van Dalat. Dit was ongeveer één uur daarheen rijden. (foto’s staan op mijn computer). Toen we naar de Pongour Falls heen reden, reden we langs een kleine weg waar koeien over het pad lopen. Bruine koeien met hoorns en de kinderen/bewoners zitten op deze koeien om zichzelf te vervoeren, erg grappig om te zien. Nadat we bij de Pongour Falls zijn geweest hebben we nog koffieplanten gezien om vervolgens weer terug te gaan naar onze hotel in Dalat. In de namiddag hebben we vooral gerelaxed in een parkje vlakbij en later nog een lokale markt gevonden waar allemaal fruit was, zoals mangosteen, dragonfruit, watermeloen, rambutans, lychees, durians en nog veel andere soorten fruit. Ook groentes.

Woensdag 25 juni zijn we met de bus naar Can Tho gereisd dat is de grote stad (2 miljoen inwoners) in de Mekon Delta gebied. Deze busreis duurde zelfs 11 uren. De avond hebben we niet veel gedaan. Maar de wel een boottour geboekt voor de volgende dag naar de floating market. We hadden afgesproken om 5.30 tot 8.30 een boottocht te doen.

Donderdag 26 juni. Max is de wekker vergeten te zetten maar ik werd om 5.15 wakker en vroeg aan hem hoe laat het was. Heel snel omkleden en naar de pier lopen waar de vrouw staat die ons voor 3 uren langs de floating market ‘Cai Rang’, de grootste floating market bracht. We waren een beetje later 5.45. Gelukkig stond de vrouw er nog en we konden gelijk vertrekken, het was een nog wel ver varen met de mini boot. Ook moest ze nog benzine halen. Het was zo vroeg dat die nog niet eens open was. Ongeveer na een uur te hebben gevaren kwamen we aan op de floating market. Het is heel anders dan de floating market in Thailand. Hier zijn vrij grote boten bepakt met alleen maar één soort fruit bijvoorbeeld bananen of meloenen, ook waren er kleine boten met thee, water en ander drinken. Vooral word er fruit verkocht op het water. Toen we weer in onze hotel kamer waren moesten we onze spullen inpakken voor 12.00 want we gingen in de namiddag naar Chau Doc om de volgende dag naar Cambodia Phnom Penh via de Mekong Delta te gaan. Het reizen naar Chau Doc duurde 4 uren lang, terwijl overal stond dat het maar 90 minuten was. Om 22.00 waren we in ons volgende hotel aangekomen en gelijk gezocht naar een bootticket naar Phnom Penh, de receptionist vertelde ons dat de boot vol was maar de persoon was totaal niet betrouwbaar. Ons plan was om te gaan slapen en de volgende ochtend voor een bootticket te zoeken.

Vrijdag 27 juni. Vroeg op om een bootticket naar Phnom Penh te halen en we hadden geluk. De boot vertrok om 7.00 en ik was pas half wakker. 6.45 hoorde ik dit snel aankleden, koffer inpakken en naar de pier waar de boot vertrok. Het was helemaal niet uitverkocht we reisden met 3 anderen, 2 Nederlanders en 1 uit Ierland die al de hele wereld heeft gezien. De rit naar de grens van Vietnam/Cambodia duurde ongeveer 2 uren en daar kregen we onze visa voor Cambodia. Heel gemakkelijk en snel was dit geregeld. Vervolgens duurde het nog 3 uren voordat we in Phnom Penh waren aangekomen. Daar gelijk een kaartje gekocht voor de nachtbus/slaapbus naar Siem Reap. De laatste bus ging om 23.30 en om 7.00 waren we in Siem Reap. Deze hebben we genomen. We hadden in Phnom Penh 10 uren, dus we hebben het hier erg rustig aan gedaan. Eerst afgekoeld door een drankje te nemen en vervolgens zijn we naar de Royal Palace gegaan, die om 14.00 uur open was. Het was een groot complex waar vroeger de koning en koningin leefden. Daarna nog naar Wat (tempel) Phnom gegaan en vervolgens waren we zo moe dat we bij een café wat hebben gegeten en een aantal drankjes hebben gedronken. In de avond zagen we dat er een avond markt was en daar zijn we over heen gelopen. We hebben daar nog laat in de avond gegeten en vervolgens bij de rivier gezeten. Hier is de camera van Max gestolen, weg was het, alle foto’s van Cambodia is weg, maar gelukkig van Vietnam hebben we nog. Daarna maar naar de nachtbus richting Siem Reap.

Zaterdag 28 juni.
Om 7.00 kwamen we aan in Siem Reap. Erg vroeg, ik heb wel wat kunnen slapen, maar we waren erg vermoeid, bij de hostel aangekomen hebben we eerst ontbeten en daarna opgefrist. Pas in de namiddag zijn we naar de stad Siem Reap gegaan om te kijken wat er was. Er was niet heel veel, een markt, we zijn naar een tempel geweest en in de “Pub street” hebben we gedineerd. Terug zijn we met de tuktuk naar ons hostel gegaan en de volgende dag zouden we naar Angkor Wat gaan.

Vandaag zondag 29 juni hadden we weer de wekker erg vroeg want om 5.00 zouden we met de tuktuk naar Angkor Wat om de zonsopgang te zien. Helaas was het erg bewolkt, maar het is een bijzonder complex, fotocamera hebben we niet maar ik heb wel een mobiel die half werkt, helaas is mijn mobiel in Bali in het zoute water gevallen en heeft daardoor schade. Maar wel alle belangrijke oude tempels op de foto kunnen. Fotos komen later of in Lemmer. Hele ochtend bij door de ruïnes gelopen. Warm was het maar wel erg spectaculair.

Morgen richting Thailand naar Koh Chang een eiland!

En zondag 6 juli ben ik weer in Nederland. Tijd vliegt!!

  • 30 Juni 2014 - 12:57

    Grietje Schippers:

    Hallo Hemei en Max.

    Spannend verslag, jammer dat jullie fotocamara's gestolen zijn. hopelijk genoeg foto's opgeslagen voor ons avondje. Geniet van jullie laatste week!Liefs, Grietje

  • 03 Juli 2014 - 19:19

    Roely Dietvorst:

    Hoi Hemei en Max,
    Wat weer een belevenissen! Je moet volgende week terug in Nederland vlgs. mij "afkicken".
    Zonde dat eerst jouw en daarna Max zijn camera is gestolen. Wat zullen jullie balen.
    Zijn dat zulke "gehaaide" dieven dat je niets in de gaten hebt?
    Een hele goede reis terug en bedankt voor al je verslagen. Ik heb er van genoten.
    Dikke tuut,
    Roely

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Ho Chi Minhstad

Hemei

Ik ben Hemei, 20 jaartjes jong, te wonende in Lemmer. Het leukste dorp van Friesland. Ik heb 4 jaar in de horeca gewerkt. Ben een student van de Hogere Hotel Onderwijs op Stenden Leeuwarden. Per 30 junuari ga ik een half jaar in het buitenland studeren, 3 maanden in Bangkok en 3 maanden in Bali. Ik reis heel graag, kook vind ik ook erg leuk en met vriendinnen borrelen/uiteten/kletsen. Ik ben een direct persoon, vriendelijk, spontaan, precies, ik sta open voor andere dingen en gastvrij.

Actief sinds 23 Jan. 2014
Verslag gelezen: 2808
Totaal aantal bezoekers 10975

Voorgaande reizen:

25 Mei 2014 - 06 Juli 2014

Zuid-Oost Azië

22 April 2014 - 22 Juni 2014

Bali

31 Januari 2014 - 10 April 2014

Thailand 2014

Landen bezocht: