Chiang Mai, Chiang Rai, Laos & Myanmar - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Hemei Wreede - WaarBenJij.nu Chiang Mai, Chiang Rai, Laos & Myanmar - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Hemei Wreede - WaarBenJij.nu

Chiang Mai, Chiang Rai, Laos & Myanmar

Door: Hemei de Wreede

Blijf op de hoogte en volg Hemei

18 Februari 2014 | Thailand, Chiang Mai

Hallo iedereen,
In het weekend van 14 februari t/m 16 februari, zijn we naar Chiang Mai gegaan, vrijdag was er geen lessen waardoor we donderdagnacht met de nachtbus richting Chiang Mai zijn gegaan. Met 24 andere studenten van Stenden zijn we daar heen gegaan. Om 22.30 vertrokken we. De nachtbus was heel comfortabel. Een soort vliegtuigstoel was het, het had zelfs rug massage en de stoel kon helemaal naar achteren geplaatst worden. Er was ook een stewardess die alles in de gaten hield, van haar kregen we drinken en eten. ´s Nachts gingen alle lichten uit en konden we in de nachtbus slapen. De volgende dag om 8.30 waren we in Chiang Mai op het busstation. In een koffietent snel gegeten en daarna richting ons hostel gereden. Ons hostel heette ´Thailand Guesthouse´. Hele aardige personeel was er. In de hostel konden we ook gelijk een activiteit of een bezienswaardigheid boeken. Als we het via de hostel deden kregen we korting van de eigenares. We hadden onze spullen neer gedropt en zijn gelijk naar Wat Phrathat Doi Suthep, deze Wat (tempel) stond op de berg van Doi Suthep, wat in het westen van Chiang Mai ligt. Het was vandaag valentijnsdag en in Thailand was het ook een boeddhistische dag, waardoor het erg druk was in de tempel, er werd veel gebeden en de boeddha’s werden geëerd. Daarna zijn we weer richting de hostel gereden en ’s avonds uit eten geweest. Lekker rustig aan gedaan de eerste dag.

Zaterdag 15 februari jungle toch, waterraften en olifanten tocht.
Een vroege en lange dag voor de boeg. Om 8.30 werden we opgehaald om eerst naar een vlindertuin te gaan. Welgeteld 5 vlinders waren daar. Daarna gingen we naar een bedrijf toe waar ze van olifantenpoep papier maken, poo poo heette dit bedrijf. Niet erg interessant. Daarna gingen we naar de jungle toe, richting een hele grote mooie waterval. De jungle tocht duurde ongeveer één uur. Het was niet een makkelijk weg om te lopen, veel stenen en hobbels. Maar de natuur was prachtig daar. Echt super mooi. Ook wonen er mensen in de jungle, bizar. Die huisjes zijn van bamboehout gemaakt. Na een uur waren we bij het eind punt waar een hele grote waterval was. Daar hebben we gelunched, loempia en koude noedels. Daarna gingen we weer terug de jungle in richting waar we vandaan kwamen. Na de jungle tocht gingen we wild waterraften. Het was 4 Nederlanders tegen 4 Duiters. Helaas hadden de Nederlanders niet gewonnen. Tijdens het wildwaterraften werden we helemaal nat gemaakt door kinderen en mensen die we passeerden. Gelukkig had ik wel mijn bikini aan, ik was helemaal zeiknat. Daarna mochten we op een bamboevloot zitten en al snel waren we bij de punt waar onze reisgids ons ophaalde. Geen tijd om de kleren te drogen want we moesten alweer naar de volgende stop; olifanten rijden. Chang is thais voor olifant. Ik had een vrij grote mond en vroeg of ik op de nek van de olifant mocht zitten tijdens de tocht. Zo gezegd zo gedaan, alleen ik had er spijt van. Ik raad dit niemand aan. HET WAS ZO ENG. De olifant moest een route uitlopen wat op een berg was en weer naar beneden, het duurde ongeveer 45 minuten. Maar ik zat niet in dat bakje van de olifant, nee ik zag gewoon op de nek zonder enige houvast. Ik kon mezelf alleen vasthouden op het hoofd van de olifant en met mijn benen geklemd achter de oren. Niemand zat voor mij. Ik had steeds het gevoel dat ik viel waardoor ik me ‘stevig’ vast moest houden aan het hoofd van de olifant. Tijdens deze tocht kon ik alleen maar O my god gezegd, haha. VRESELIJK. Daarnaast ging onze olifant ook nog olifantensnot uitspuiten, wel een aantal keren. Dat was zooo vies. Het kwam zelfs op mijn kleren en in mijn haar. Na het ritje was ik blij dat ik van de olifant af mocht. Dit is echt de laatste keer dat ik op een olifant rij. De ervaring was wel erg bijzonder, ik zal dit niet snel vergeten, haha. Maar dit was alweer de laatste stop en daarna werden weer netjes bij de hostel afgezet. ’s Avonds zijn we nog naar de beroemde nachtmarket ‘Night Bazar’ geweest en daarna weer richting de hostel om te slapen.

Zondag 16 februari Chiang Rai, Laos en Myanmar
Dit was een nog vroegere ochtend. Om 7.15 werden we, Judy, Christine en ik opgehaald omdat we naar Chiang Rai en de golden triangel wilden. In totaal waren we met 12 personen met verschillende nationaliteiten. Een paar uit Italië, GB, China en een paar uit Arabië. De andere 5 gingen vandaag naar een spa toe. Na één uur rijden waren we al bij de eerste stop; warm waterbronnen. Er waren 2 warm waterbronnen (hotsprings) die ongeveer 80 graden waren. Verder waren er veel toeristische kraampjes omheen. Na een half uur bij de hotsprings te hebben gekeken zijn we naar Wat Rong Khun gegaan in Chiang Rai, oftewel de White Tempel. Dit was een hele witte tempel en het ziet er anders uit dan de meeste tempels die in Thailand staan. Erg bijzonder (hier was ik 4 jaar geleden ook geweest, alleen toen was ik wagenziek en had ik bijna niks mee gekregen). De volgende stop was alweer bij de Golden Triangel. We moesten nog één uur rijden voordat we er waren. De golden Triangel is een driepunten hoek van Laos, Thailand en Myanmar. Met een boot zijn we naar Laos gegaan, we moesten nog extra 30 baht betalen om een stempel te krijgen. Dat hebben we gedaan. En in Laos hadden ze whiskeys met dieren erin, een slag, gekko en een schorpioen. We mochten proeven alleen het zag er niet heel erg smakelijk uit. Deze plek was erg toeristisch, je kon er van alles kopen, schoenen, kleding, tassen, sjaals en heel veel beeldjes. Daarna moesten we weer terug naar Thailand. We kregen lunch. Het was een groot buffet, waar we uit allerlei verschillende soorten gerechten konden kiezen zelfs een paar gerechten uit Myanmar. Na de lunch gingen we naar de hoogste punt van Thailand waar je de landen: Myanmar en Loas kunt zien. Op dit punt was er ook nog een tempel. Daar zijn we even wezen kijken. Onze laatste stop was bij de lokale bevolking, waar de lang nekken leven en daarna zijn we weer richting Chiang Mai gereden wat ongeveer 3,5 uur rijden was. Rond 20.00 waren we op het busstation van Chiang Mai daar hebben we lekker bij de Subway gegeten en daarna nog een heerlijk koud Leo biertje gehad. We vertrokken om 22.30 weer richting Bangkok met de nachtbus. De volgende ochtend om 7.00 waren we in Bangkok. Nog even geslapen tot 11 uur en ’s middags hadden we kooklessen.

  • 18 Februari 2014 - 18:23

    Fransje Meijer:

    hoi hemei wat een verhaal weer
    moest even aan die reclame denken van die olifant met Rollo na na na
    maar gelukkig heb jij geen klap van de slurf gekregen
    zie het zo voor mij jij op de olifant
    he groetje,s van fransje

  • 19 Februari 2014 - 08:34

    Bauke De Wreede:

    Prachtig verhaal Hemei!!!!
    Het is voor ons "een feest der herkenning".
    Vier jaar geleden zijn we ook op veel plaatsen geweest die je nu beschrijft.
    Ik vind het wel wel stoer, dat je in de nek van de olifant bent gaan zitten!!!

    Groetnis Bauke

  • 20 Februari 2014 - 22:36

    Corry:

    Hoi,Hemei,heb weer genoten van je avonturen,er is toch wel een foto van jou op de olifant? Groetjes Corry.

  • 23 Februari 2014 - 16:02

    Roely Dietvorst:

    Dag Hemei,
    Zo beleef je nog eens wat!!
    Dus...voortaan niet te snel je mond opendoen!
    Weer een heel leuk en levendig verslag en....we wachten op het "ultieme bewijs" van je --> Hemei op de nek van een olifant!!!
    Veel plezier verder.
    Groet,
    Roely

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hemei

Ik ben Hemei, 20 jaartjes jong, te wonende in Lemmer. Het leukste dorp van Friesland. Ik heb 4 jaar in de horeca gewerkt. Ben een student van de Hogere Hotel Onderwijs op Stenden Leeuwarden. Per 30 junuari ga ik een half jaar in het buitenland studeren, 3 maanden in Bangkok en 3 maanden in Bali. Ik reis heel graag, kook vind ik ook erg leuk en met vriendinnen borrelen/uiteten/kletsen. Ik ben een direct persoon, vriendelijk, spontaan, precies, ik sta open voor andere dingen en gastvrij.

Actief sinds 23 Jan. 2014
Verslag gelezen: 552
Totaal aantal bezoekers 10991

Voorgaande reizen:

25 Mei 2014 - 06 Juli 2014

Zuid-Oost Azië

22 April 2014 - 22 Juni 2014

Bali

31 Januari 2014 - 10 April 2014

Thailand 2014

Landen bezocht: