Koh Phangan, Koh Phi Phi, Koorts & Krabi - Reisverslag uit Surat Thani, Thailand van Hemei Wreede - WaarBenJij.nu Koh Phangan, Koh Phi Phi, Koorts & Krabi - Reisverslag uit Surat Thani, Thailand van Hemei Wreede - WaarBenJij.nu

Koh Phangan, Koh Phi Phi, Koorts & Krabi

Door: Hemei de Wreede

Blijf op de hoogte en volg Hemei

29 Maart 2014 | Thailand, Surat Thani

Zo na een tijdje geen nieuwe verslagen te hebben geschreven post ik nu eindelijk weer een nieuwe.

Koh Phangan/Fullmoon Party

Donderdag 13 maart, na een hele week les te hebben gehad waren bijna alle Spa & Health studenten rond 14.00 klaar met school. Daarnaast had ik heerlijk vakantie tot maandag 24 maart. ’s Avonds gingen we naar Koh Phangan aangezien zaterdag de Full Moon party is. De reis naar Koh Phangan verliep goed, we zijn eerst met een nachtbus naar Suratthani gegaan zodat we de volgende ochtend om 7:00 met de boot naar Koh Phangan te pakken. Dit duurde maar 2 uren, in tegenstelling tot de busrit die 10 uren duurde. Omdat de nachtbus niet zo heel comfortabel was hebben we nog heerlijk 2 uren op de boot geslapen. Aangekomen op het eiland heb ik gelijk tickets geboekt naar Koh Phi Phi, aangezien dat aan de andere kant ligt, het westen ipv het oosten. Op het eiland moesten we een taxi boeken om bij onze accommodatie te komen. Dat was een half uur ritje. Het eerste wat mij opviel zijn de toeristen, zoveel internationale toeristen verblijven op dit eiland. Het leek net een van de Griekse eilanden. Eigenlijk was dat best wel jammer, aangezien ik had gehoopt dat er meer thaise/lokale mensen daar woonden en ze ook meer aantrof om vakantie te vierden, niks is waar, veel kwamen uit America, Australië, Engeland, Duitsland en Rusland. Met de taxi werden we op een strand afgezet genaamd “Haad Rin” waar de officiële Fullmoon parties worden gehouden. Daar moesten we het strand oplopen want onze accommodatie was gelegen aan het strand. We waren een beetje te vroeg om in te checken maar na een uurtje waren de bungalows klaar (zie foto op facebook). Bungalows waren vrij basic, 3 bedden, wc, een douche en een ventilator. Spullen gedumpt en gelijk het prachtige blauwe zee water in. Dit was niet meer dan 1 minuut lopen, wat een luxe!!

Vrijdag en zaterdag middag vooral heerlijk gerelaxed op het strand, heerlijk bruin geworden en zaterdag avond was het Fullmoonparty tijd. Natuurlijk had ik ook een Fullmoon shirtje aan, wat fluorescerend is en daarnaast nog speciale verf gekocht in verschillende kleuren zowel in groen, rood, rose, geel, blauw en paars. Dat verf kun je op jezelf smeren en met het speciale licht zie je alle kleuren van de verf op je lichaam. Mijn benen en armen waren (bijna) helemaal beklad. Na dit klieder partij gingen we naar het feest toe dat op het strand was. Allemaal verschillende barren met verschillende muziek werd er af gespeeld. Vooral club muziek wat ook in Nederland veel te horen is, was aanwezig. Alleen uit Buckets (emmers) kon er gedronken worden. Veel alcohol werd er geschonken. Verder was er op het strand was er ook vuurentertainment, mensen die met vuurstokken gooiden. (zie facebook foto’s) Sommige feestvierders waren heel erg dronken en er waren veel macho figuren. Het was interessant om dit mee te maken, maar voor mij hoef ik daar niet weer heen.

Koh Phi Phi

Maandag ben ik naar Koh Phi Phi gegaan. De boot vertrok om 7.00 in de ochtend en om daar te komen moest ik om 5.30 naar de pier met een taxi, aangezien het eiland te groot was om het te lopen. Bij de pier ontmoette ik mijn reisgenootjes. De reis naar Koh Phi Phi verliep prima, na de boottocht moesten we naar de stad Suratthani om van bus te wisselen. Rond 15.00 waren we in Krabi om vervolgens de boot te pakken naar Koh Phi Phi en om 17.00 waren we op het hele mooie eiland. We werden opgehaald door iemand van onze hostel. Van de pier naar de hostel was maar 10 minuten lopen. Vrij dicht bij alles in de ‘drukke stad’. Spullen neer gedumpt en gelijk een één dag trip geboekt met de boot. ’s Avonds hebben we het strand bezocht, ook hier was er een vuurshow en het zelfde als in Koh Phangan veel barren met daarbij betere muziek.

Dinsdag: dag trip Koh Phi Phi.
Om 9 uur werden we opgewacht door een manneke die ons naar de pier bracht waar de boot lag waarmee we de hele dag touren rondom het eiland en ook naar twee andere kleine eilandjes om vooral de stranden te bekijken. In de ochtend keken we eerst naar een grot een “water cave”. De volgende stop was Mayabay Beach oftewel het beroemde strand van de film “The Beach” met Leonardo DiCaprio. Om dit eiland te kunnen bezoeken moesten we via een touwladder uit de zee het eiland betreden. De boot lag in een baai en het was ongeveer 2 minuten daar heen zwemmen, iedereen was wel verplicht een zwemvest aan te doen. Aangekomen op het ‘prachtige’ strand, hmm wat nou prachtig, het was vooral massa toerisme, een afknapper zeg. In het water lagen alleen maar speedboten en er was een speciaal afgedekt stuk waar men kan zwemmen, alhoewel zwemmen een te groot woord is, meer in het water staan. Daarna hebben we snel besloten om weer terug te gaan naar de boot, we mochten en konden daar snorkelen. Ik heb nog nooit gesnorkeld, dus ik vond het best wel eng in het begin, maar het ging goed, vissen gezien, vooral van die silverkleurige. Niet echt bijzonder. De kwaliteit van de snorkelset was wel erg goed. Na een uur in deze baai te liggen zijn we weer terug gegaan naar het begin punt. Daar kregen we eten en er kwamen andere mensen op het schip. Het volgende eiland was ‘Monkey eiland’. Ook hier ankert de boot voor het strand ongeveer 100 meter ver weg. Weer moesten we zwemmen om op het eiland te komen. Op het hele eiland heb ik geen ene aap gezien. Wel super mooie stranden. Het zand is daar zo zacht en wit. Onze laatste eiland heet “Bamboo eiland” hetzelfde als bij Monkey eiland ging de boot zich verankeren voor de kust en daardoor moesten we naar het strand zwemmen, dit keer had ik een snorkelsetje op. In het begin was er niks in de zee te zien, alleen wat dichter bij het strand was er een heel koraalrif met allemaal verschillende soorten vissen, grote, kleine, veel gekleurde vissen. Ze zwommen naast me, dat was echt heel bijzonder. Ik vond het echt leuk.

Het laatste punt was bij het begin punt om de zonsondergang te bewonderen. Daarna hebben we heerlijk aan het strand gegeten. Eindelijk verse mosselen gegeten, heerlijk waren die.
De dag daarna, woensdag, zijn we naar een paar view points geweest om het eiland van boven af te kunnen bezichtigen. Het was heel erg warm maar wel de moeite waard om die punten te bezoeken. In de middag heerlijk in de zon gelegen en daarna in een restaurant helaas verkeerd gegeten waardoor ik in de avond koorts kreeg, vrij hoge koorts.
Donderdagochtend zijn we met de boot naar Krabi gegaan, nog steeds niet helemaal fit maar ik had gelukkig geen koorts meer. Op Krabi aangekomen moesten we vlakbij het Ao Nang strand wezen want daar was onze accommodatie. We konden gelijk inchecken, vooral geslapen heb ik hier gedaan. Rond 16uur wilde ik toch naar een dokter om te checken of er niks aan de hand is. De dokter vertelde dat het waarschijnlijk verkeerd eten was en gaf al gelijk antibiotica en ibuprofen 400 mg uit!!! Voor een beetje buikpijn heb ik echt geen antibiotica nodig. Die avond hebben we nog wel de zonsondergang gezien (zie facebook foto’s).

Vrijdag moesten we naar een andere hotel deze was vrij luxe en tja ik voelde me nog steeds niet zo lekker. We hadden een flatscreen tv dus voor het eerst in Thailand heb ik TV gekeken. Japanse tv kanaal waarvan de presentatoren in brits Engels spraken. Pas laat in de middag zijn we Krabi in geweest en als afsluiter voor deze dag, een lekkere cocktail in een super gezellige bar waar live muziek werd gespeeld en zaterdag zijn we terug gevlogen vanuit Krabi naar Bangkok.
Dit was een kleine impressie van mijn week in het zuiden van Thailand.

Ik hoop dat jullie van dit verslag hebben genoten, de tijd gaat nu erg snel. Dit is alweer mijn een na laatste weekend in Bangkok. 11 april vlieg ik naar Bali toe voor een nieuw avontuur. Helaas zijn de laatste weken vooral bedoelt om te studeren! Dus ik ga niet zoveel verslagen posten

Tot de volgende keer
xxx





  • 30 Maart 2014 - 21:28

    Bauake De Wreede:

    Al weer een prachtig verslag Hemei! Het is heel mooi om te lezen hoe je alles beleeft!!!
    Groetnis, Bauke en Geke>

  • 20 April 2014 - 22:56

    Fennie Woudstra:

    Hoi hemei
    Leuke verhalen allemaal.
    Morgen wordt jij 21 alvast van harte gefeliciteerd met je verjaardag en maak daar een gezellige verjaardag van.

    Groetjes van anne en fennie en piet-jellen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hemei

Ik ben Hemei, 20 jaartjes jong, te wonende in Lemmer. Het leukste dorp van Friesland. Ik heb 4 jaar in de horeca gewerkt. Ben een student van de Hogere Hotel Onderwijs op Stenden Leeuwarden. Per 30 junuari ga ik een half jaar in het buitenland studeren, 3 maanden in Bangkok en 3 maanden in Bali. Ik reis heel graag, kook vind ik ook erg leuk en met vriendinnen borrelen/uiteten/kletsen. Ik ben een direct persoon, vriendelijk, spontaan, precies, ik sta open voor andere dingen en gastvrij.

Actief sinds 23 Jan. 2014
Verslag gelezen: 377
Totaal aantal bezoekers 10992

Voorgaande reizen:

25 Mei 2014 - 06 Juli 2014

Zuid-Oost Azië

22 April 2014 - 22 Juni 2014

Bali

31 Januari 2014 - 10 April 2014

Thailand 2014

Landen bezocht: